joanne-en-corine-oeganda.reismee.nl

Eerste weekend Kampala

Hoi iedereen!

Even weer een update vanaf vrijdagmorgen :) Vrijdag hebben we de hele dag bankjes geschilderd op het project. De leerkrachten kwamen één voor één langs om ons even een compliment te geven ;) Er waren trouwens ook twee kinderen op de school! We weten niet precies waarom ze er waren, maar was wel gezellig. 1 van de jongens, met syndroom van down, was erg lief en veel aan het kletsen. Toen wij onze handen en armen verfvrij wilden maken, kwam hij ons even helpen. Met een schuursponsje ging hij druk in de weer. Corine vond dit zo schattig, dat ze niet zei dat het eigenlijk wel pijn deed, dus heeft nu nog een paar krassen op haar arm. Het begint goed met de eerste kinderen haha.

’s Avonds hebben we gevoetbald met de twee guards haha. Onze dayguard is helemaal fan van voetballen en vond het geweldig. Joanne en hij hebben gewonnen en hij wilde graag dat wij gingen oefenen om vaker met hem te kunnen voetballen.

Zaterdagmorgen hebben we geprobeerd om uit te slapen en zijn we naar een leuk marktje geweest. Hier waren veel souvenirtjes te koop, bij elk winkeltje ongeveer hetzelfde. We waren met nog 2 andere huisgenoten, toen wij het pleintje op kwamen lopen, werden we gelijk welkom geheten. Alle verkopers stonden op en spraken ons aan met ‘Sisters, come take a look, you are welcome.’ En dat nog veel vaker ;) Dat voelde heel apart, mensen smeekten soms bijna om binnen te komen. Het afdingen is ook een kunst apart, maar gaat ons steeds beter af!

Na de markt zijn we naar het zwembad gegaan, een heel luxe resort! We hebben hier eerst even heel goed gesport (vooral Joanne;)) en zijn toen lekker gaan zwemmen. Heel fijn om even echt een vakantiegevoel te hebben, al betaalden we er ook wel aardig voor haha. In het zwembad was er ook een zwemleraar met een van zijn kinderen aan het zwemmen en hij sprak ons aan. Gezellig wat gekletst en hij vroeg naar onze namen. ‘Corine’ vond hij toch wel erg lastig en hij maakte er Cocine van, waarop wij zeiden dat het klonk als drugs. Toen vroeg hij of hij een nieuwe naam mocht geven, dat mocht natuurlijk wel, het werd Madame Walker haha. Later riep hij ons nog na met ‘Walker!’.

Zondag was een rustig dagje, we zijn ’s morgens naar Watoto Church geweest. Dit was een mooie dienst, met vooral veel jongeren! ’s Middags hebben we lekker thuis gechilld, gelezen en gekletst. We hebben ook tig keer met onze zitzakken naar buiten en naar binnen gesleept, omdat het steeds een beetje regende. Toch wel van het zonnetje kunnen genieten en ’s avonds hebben we lekker een rolex gehaald :)

Gisteren hebben we weer geverfd! Toen we nog 6 bankjes moesten, was de groene verf op. We vroegen om nieuwe verf en kregen toen knalrode verf. Haha dus nu zijn de laatste paar bankjes rood, heel mooi ;). ’s Middags zijn we weer verder gegaan met de plaatjes voor de posters kleuren en knippen.

Vandaag was weer een productieve dag! We hebben nu de deur- en raamkozijnen schoongemaakt en de tafelbladen geschuurd. Er is trouwens nog een waslijst met dingen die geschuurd en geverfd moeten worden, dus we hoeven ons niet te vervelen! Er waren vandaag ook sollicitaties voor nieuwe leerkrachten, waarbij ze onder andere een proefles moesten geven. Leuk om hier af en toe bij mee te kijken.

Als er trouwens dingen onduidelijk zijn of jullie willen meer informatie, stuur dan gerust een berichtje, dan beschrijven we het in onze volgende blog!

Joe!

Opa en oma.

We vinden het fijn om jullie berichtjes en belevenissen te lezen.
Blijven we op de hoogte.
Groetjes.

Henk

Leuk om weer even op de hoogte gebracht te worden van jullie belevenissen. Mooie manier om mee te leven!
Joanne, ik vond het trouwens ook heel leuk om je (even) te spreken en te zien afgelopen zaterdag?

Rianda

Leuk om te zien hoe het daar nu een beetje op school gaat!
Juist wel leuk toch dat de laatste bankjes rood waren?

Ans

Wat is een rolex, niet een horloge lijkt me?

Marieke

Heel leuke blog zeg! :) Geniaal dat het dan blijkbaar helemaal niet uitmaakt dat de helft van de bankjes een andere kleur heeft;)

Doingoood